مزایا و معایب خانه سالمندان و استخدام پرستار در منزل

مزایا و معایب خانه سالمندان و استخدام پرستار در منزل
زمانی که افراد مسن مشکلات حرکتی زیادی دارند یا از بیماری های روانی مانند افسردگی و بیماری آلزایمر رنج می برند. آنها به طور فزاینده ای به یک همراه و مراقب دائمی نیاز دارد. در چنین موقعیت‌هایی، خانواده‌ها معمولاً مزایا و معایب استخدام پرستار و همچنین مزایا و معایب خانه سالمندان را در نظر می‌گیرند و این دو گزینه برای نگهداری و مراقبت از سالمندان را در دو طرف ترازو قرار می‌دهند. آیا بهتر است پرستار سالمند در خانه از سالمند مراقبت کند یا بهتر است او را در خانه سالمندان رها کنیم؟ البته هر دو مدل مزایا و معایب خاص خود را دارند که برای افراد با شرایط مختلف متفاوت خواهد بود.

نکات کلیدی برای انتخاب پرستار سالمند

اگر تصمیم به انتخاب پرستار برای سالمندان دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات به شرح زیر است:

  • تجربه پرستار
اولین نکته باید سطح تجربه پرستار باشد. مراقبانی که تجربه زیادی در کار با سالمندان دارند می توانند آنها را بهتر درک کنند و به نیازهای آنها توجه کنند.
  • سطح مهارت
بسته به نوع خدماتی که نیاز دارید، باید مراقبی را انتخاب کنید که مهارت کافی برای انجام آنها را داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک فرد مسن نیاز به تزریق دارد، باید مراقبی را انتخاب کنید که در کارهای پزشکی نیز مهارت داشته باشد.
  • یک مرکز قابل اعتماد انتخاب کنید
اگر می خواهید بهترین خدمات پرستاری را دریافت کنید، از یک مرکز قابل اعتماد برای استخدام پرستاراستفاده کنید. برای این کار نظرات دیگران و رضایت آنها را بررسی کنید.
  • مسئولیت پذیری
پرستاران مسئولیت پذیر وظایف خود را بهتر انجام می دهند و در مراقبت از سالمند از وظایف خود غافل نمی شوند. تشخیص یک پرستار مسئولیت پذیر کار سختی نیست، کافی است چند روز عملکرد او را زیر نظر داشته باشید تا با خیال راحت سالمندان را به او بسپارید.

مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل

مزایا و معایب خانه سالمندان و استخدام پرستار در منزل

  • پرستار سالمند وظایف روزانه مانند حمام کردن، آشپزی، نظافت، خرید مواد غذایی و درمان سالمندان را بر عهده دارند.
  • مراقب می تواند در خانه خود زندگی کند، کارهای روزمره را انجام دهد و در زمان های تعیین شده به سالمندان کمک کند.
  • این امکان وجود دارد که پرستار سالمند را به صورت شبانه روزی در اختیار شما قرار بگیرد که در این صورت خیالتان راحت است که والدینتان تنها نخواهند بود.
  • مراقبت در منزل تضمین می کند که فرد سالمند همیشه در خانه بماند و خانواده و دوستان بتوانند در هر زمان با او ملاقات کنند و هیچ ساعت ملاقات خاصی مانند خانه سالمندان وجود ندارد.
  • از آنجایی که سالمندان اغلب در خانه می مانند و نیازی به مراقبت شبانه روزی ندارند، اگر در خانه بمانند، هزینه کمتری نسبت به خانه سالمندان خواهد داشت.

معایب استخدام پرستار سالمندان در منزل

علاوه بر مزایایی که ذکر کردیم، مراقبت در منزل معایبی نیز دارد که به بررسی آنها می پردازیم. پرستارانی که درخانه کار می کنند تجهیزات کافی برای انجام وظایف خود ندارند. به این معنی که در صورت بروز حادثه، تنها گزینه آنها انتقال سالمند به بیمارستان است. اگرچه بسیاری از بیماران با پرستاران خوب کنار می آیند و مانند دوستان با آنها رفتار می کنند، برخی ممکن است احساس کنند که پرستاران حریم خصوصی را نقض می کنند.

مزایای خانه سالمندان

مزایا و معایب خانه سالمندان و استخدام پرستار در منزل

خانه های سالمندان گزینه ای امن و قابل اعتماد برای سالمندانی است که نمی توانند به تنهایی زندگی کنند. خانه های سالمندان امکانات مراقبت و زندگی مانند اتاق خواب، تخت و کمد شخصی را برای همه فراهم می کنند. در این صورت دغدغه های زندگی روزمره، نظافت و تهیه غذا از بین می رود.
مراقبت های شخصی و پزشکی به صورت 24 ساعته و هر هفته ارائه می شود. این برای سالمندانی که نیاز به مصرف مکرر داروهای خود دارند و اغلب مصرف آنها را فراموش می کنند ایده آل است. همچنین کمک به افراد مبتلا به عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن بسیار مهم است. در این مراکز، داشتن یک نفر به طور مداوم برای کمک به سالمندان باعث اطمینان خاطر است.
بسیاری از خانه های سالمندان به افراد متاهل اجازه می دهند با هم زندگی کنند. این امر برای زوج هایی که از جدایی می ترسند بسیار دلگرم کننده خواهد بود. آنها می توانند زندگی فردی خود را با هم در خانه سالمندان ادامه دهند.
اکثر آسایشگاه ها فعالیت های تفریحی مانند زیارت، تورهای دیدنی و سفرهای یک روزه را ارائه می دهند. علاوه بر این، در مرکز سالمندان، فعالیت های اوقات فراغت مانند ورزش، آشپزی و باغبانی را سازماندهی می کنند. برخی از آنها فعالیت های تخصصی و درمان های تکمیلی را ارائه می دهند.

معایب خانه سالمندان

در کنار مزایای فراوان خانه سالمندان، بررسی معایب آن نیز ضروری است تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. هزینه های نگهداری این مراکز معمولا زیاد است و اگر بخواهید بقیه عمر خود را در آنجا بگذرانید باید هزینه زیادی بپردازید. فقدان آزادی عمل یکی از آسیب های بزرگی است که افراد مسن با آن مواجه هستند. کسانی که زندگی مستقل را تجربه کرده اند در کنار آمدن با این موقعیت ها مشکل دارند.

پرستار سالمند یا خانه سالمندان؟

مزایا و معایب خانه سالمندان و استخدام پرستار در منزل

با بررسی شرایط استخدام پرستار سالمند در مقابل خانه سالمندان تقریبا می توان گفت که استخدام پرستار سالمند در منزل گزینه بهتری نسبت به خانه سالمندان است. در واقع مهم نیست که از چه منظری پرستاران سالمندان و خانه های سالمندان را مقایسه کنیم، حق سالمندان برای داشتن زندگی و روحیه شاد ایجاب می کند که تا حد امکان اجازه دهیم این افراد در محیطی گرم در خانه زندگی کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.